Leadgeneratie

Leadgeneratie is het proces waarin u nieuwe contacten maakt die kunnen leiden tot een mogelijk verkoop of een andere positieve uitkomst. Digitale leadgeneratie, bijvoorbeeld via e-mail en online contactformulieren, is de meest up-to-date en efficiënte methode anno nu. Een studie uit 2014 laat zien dat 78% van de respondenten e-mail ziet als de meest gebruikte manier om leads te genereren.

Een lead(potentiele klant) bestaat meestal uit contactgegevens en in sommige gevallen, demografische gegevens van een klant die geïnteresseerd is in een bepaald product of dienst. Er zijn twee soorten leads in de leadgeneratie markt: salesleads en marketingleads

Salesleads worden gegenereerd op basis van demografische criteria, zoals inkomen, leeftijd, HHI, etc. Deze leads worden doorverkocht aan meerdere adverteerders. Salesleads zijn meestal opgevolgd door middel van telefoongesprekken door de salesforce. Salesleads worden vaak gevonden in de hypotheken, verzekeringen en financiënleads.

Marketingleads zijn merk specifieke leads gegenereerd voor één unieke aanbieder. In tegenstelling tot salesleads, zijn marketingleads slechts één keer verkocht. Transparantie is een noodzakelijke voorwaarde voor het genereren van marketingleads. Marketinglead campagnes kunnen worden geoptimaliseerd door het in kaart brengen van de bronnen.

Creëer, koester en ontdek de belangstelling van uw potentiele nieuwe klanten zodat uw salesteam hun proactief kan benaderen in een gesprek.

Het veranderende gezicht van Leadgeneratie

De discipline van leadgeneratie is fundamenteel veranderd. Vroeger was het zo dat B2B marketing afdelingen zich vooral richtte op bewustwording en branding activiteiten, terwijl een telefonische groep contact zou opnemen met prospects en achterhalen welk groep klaar was voor een gesprek met Sales. Maar nu de prospects meestal toegang hebben tot alle producten en oplossingen die ze nodig hebben, liggen de zaken compleet anders.

Vandaag de dag realiseren marketingafdelingen dat hun rol is verschoven naar het stimuleren van een salesproces om een ​​aankoop te vergemakkelijken met behulp van automatische marketing platforms. In een reactie daarop hebben ze een compleet andere benadering in de manier leads markeren voordat ze klaar zijn voor de follow- up van Sales.

Opleiden van potentiele klanten gedurende de tijd.

Het moderne leadgeneratie proces begint veel eerder in de verkoopcyclus dan vroeger. Door middel van sociale media en het delen van educatieve webinars, proberen marketeers uit te vinden waar hun potentiële kopers opzoek zijn naar relevante informatie over de zakelijke uitdagingen die oplossingen bieden. Als een prospect zich bezighoudt met de organisatie, kan het onderwijsproces zich verplaatsen naar lead nurturing. Door het verstrekken van waardevolle inhoud gedurende tijd, zal de marketeer in staat zijn top-of-mind te blijven en langzaam sturing geven aan het vooruitzicht op de belangrijkste overwegingen voor de aankoopbeslissing.

Op een gegeven moment, zal het online gedrag van de prospect en hun digitale lichaamstaal, aangeven dat ze klaar zijn om te gaan praten en in een later stadium klaar zijn voor de discussie over de aanschaf. Marketeers kunnen deze bereidheid zien aankomen, door het gedrag van het individu te analyseren en daarbij de activiteiten signaleren die duidden op een mogelijke intentie tot aanschaf. Het resulterende gesprek met Sales zal betrekking hebben op: contracten, prijzen en service levels. Het heeft voornamelijk betrekking op het fundament dat de is gelegd door de koper te instrueren dat is gebouwd in het vroege stadium van het leadgeneratieproces.

 

Zijn telefoons verouderd in Lead Generatie?

Hoewel leadgeneratie niet meer draait om het gebruik van telefoons om gekwalificeerde leads te identificeren, betekent niet dat bellen helemaal gestopt is. Om potentiële kopers te kwalificeren, zullen speciale teams nog vaak prospects bellen die hebben aangetoond een zekere mate van belangstelling te hebben. Soms zullen ze bellen om een ​​waardevol voorstel of gebeurtenis te markeren als onderdeel van de lead verzorging en verbintenisproces. In andere gevallen zullen ze gewoon bellen om vragen te stellen en te bepalen of er interesse is als onderdeel van het kwalificatieproces.

De huidige leadgeneratie software richt zich op het beheer van de gehele lead levenscyclus - van de eerste opdracht, door middel van lead verzorging, tot verkoop en overdracht. En hoewel telefonische teams vaak deel blijven uitmaken van het kwalificatieproces, zijn ze niet langer de enige wijze van identificatie om te achterhalen of de prospects echt interesse hebben.

scroll to top